Пон. јул 15th, 2024

Facebook je nedavno uveo novu funkciju koja omogućava praćenje sajtova koje korisnici posećuju, što je izazvalo zabrinutost među korisnicima u pogledu privatnosti. Ova funkcija omogućava kompaniji da sakuplja podatke o posetama sajtovima i na osnovu toga šalje personalizovane reklame. Srećom, postoji način da se ova opcija isključi i time zaštiti privatnost korisnika.

Kako isključiti praćenje na Facebooku

Da biste onemogućili Facebook da prati koje sajtove posećujete, potrebno je da sledite sledeće korake:

  1. Otvorite Facebook aplikaciju ili Facebook Mobile Browser.
  2. Idite na podešavanja privatnosti.
  3. Pronađite opciju koja se odnosi na praćenje istorije poseta.
  4. Deaktivirajte ovu opciju.

Kada deaktivirate praćenje, Facebook će odmah prestati da koristi vašu istoriju poseta za ciljano oglašavanje. Međutim, treba imati na umu da može proći i do 90 dana dok se svi podaci potpuno ne uklone iz sistema.

FAQ

Da li Facebook prati linkove iz Messenger četova?
Ne, Facebook ne prikuplja linkove iz FB Messenger četova u svrhu ciljanog oglašavanja.

Koliko dugo Facebook čuva istoriju poseta?
Facebook čuva istoriju poseta 30 dana, ali nakon deaktiviranja opcije praćenja, može proći do 90 dana dok se podaci potpuno ne uklone.

Da li je moguće potpuno izbrisati istoriju poseta sa Facebooka?
Da, kada deaktivirate opciju praćenja, Facebook će izbrisati vašu istoriju poseta i neće je više koristiti za ciljano oglašavanje.

Pojašnjenje termina

Ciljano oglašavanje – Proces slanja oglasa korisnicima na osnovu njihovih prethodnih aktivnosti na internetu, uključujući sajtove koje su posetili i pretrage koje su izvršili.

Facebook Mobile Browser – Ugrađeni pretraživač unutar Facebook aplikacije koji omogućava pregledanje web sadržaja bez napuštanja aplikacije.

Istorija poseta – Podaci koji se odnose na sajtove i linkove koje korisnik poseti dok koristi Facebook ili njegove servise.

Ovaj članak pruža korisnicima Facebooka informacije o tome kako mogu da zaštite svoju privatnost i spreče neželjeno praćenje njihovih online aktivnosti. Važno je da korisnici budu svesni ovih opcija kako bi mogli da preuzmu kontrolu nad svojim podacima i smanje količinu personalizovanih reklama koje primaju.