Usluge

MARKETING VS. JA

18 dec , 2015   Video

Ideja mi je da se kao jedan od blogera, na ovom mestu pojavljujem sa temama koje mi se same nameću. Ne nužno gorućim.

Budući da već duže vreme soliram na mizernom srpskom tržištu u oblasti TV i video produkcije, odlučila sam da stvar malo preusmerim sa mejnstrim TV stanica na internet. Sve što se vidi na ovom sajtu je u stvari taj pokušaj.

Za sada se ovaj posao pokazao kao sladak i gorak istovremeno.

Slatko je to što sam prevela neke interesantne ljude u blogere. Snimanja i montaže su u principu zabavne aktivnosti. I konačno, prosto je neodoljiv taj aktivizam male grupe okupljene oko nekog poslića.

Gorak deo se odnosi na tržište.

Sve što gledate na ovom sajtu, dogodilo se zahvaljujući jednom američkom konkursu. Ali nije ideja da se zbog toga ignoriše tržište. Priča o internet tržištu je tesno povezana sa web marketingom. A ja imam dubok otpor prema marketinškim i PR aktivnostima.

Tako da… unutrašnji dijalog koji je zapravo rezultirao ovim blogom išao je otprilike:

Marketing. To je prodaja magle.

Da, ali, ta magla se odavno spustila da ostane. Kako sad živeti u njoj?

, , , , , ,



19 Komentara

  1. Ivan Živkov kaže:

    20 stranica mog diplomskog rada bilo je posvećeno razlikama i razgraničenju marketinga i „Public Relations“-a, što je bio tek uvod u temu rada na imidžu organizacije…
    A danas za sve postoji „10 kratkih saveta kako da….“
    Živi se ofrlje pa nam je takav i marketing. Web tu pojavu samo još dodatno ubrzava.

  2. Šolaja Zoran kaže:

    Dama je pokrenula ovaj video blog i elementarna je kultura biti
    pristojan, politikom se ovde niko ne bavi, nas interesuje ekonomija tako da tozo ima toliko sajtova gde se možeš iživeti pusti nas da u ovoj oazi bar za trenutak budemo kreativni ne ugrožavajući nikoga.

  3. toza kaže:

    Duvajte prokletom izdajniku Djindji da ga podignete iz groba, on ce da vas nauci.

  4. Aris Movsesijan kaže:

    Ne razumem se u web marketing. Ali se dosta bavim dijalogom. Ono što društvene mreže svakako pružaju i što ovaj blog, čini mi se, na pravi način pokušava, jeste dijalog sa ljudima sa kojim dijalog često nije moguć. Barem ne na lak način.
    Zato mislim da je interesantno uvrstiti nekoliko stvari u daljem razvoju Klikera, a to su: Mogućnost da pogledamo video blog kao međusobnu komunikaciju samih blogera (na primer, ja snimim blog kao odgovor prof. Zecu 🙂 ) ili kao mogućnost da se neko od komentatora kandiduje za zajedničko snimanje bloga, kao diskusiju na neki od već postavljenih (mono)blogova.
    Bilo bi takođe interesantno da forma ostane ista. Da se u stvari montažno isecka dijalog između dva sagovornika (blogera i komentatora) koji se ispričaju. Lep i interesantan posao za Sašku i za montažera. 5 minuta razgovora kroz najbitnije misli koje su izrečene.
    Ono što bi meni tu bilo interesantno je to što bi se na taj način ljudi trudili da učestvuju u diskusiji, a sve bi u nekom ishodištu poslužilo razvijanju kulture dijaloga (što je inače moja interesna sfera i što je stvar koja nam definitivno nedostaje)
    Nekako sam sklon da verujem kako bi to na duže staze dalo rezultat u proširenju zajednice koja prati ovaj blog i koja aktivno u njemu učestvuje.

    • saska kaže:

      arise, možemo to da roganizujemo, interesantna ti je ideja… evo ti i ja u kafani… nema kulturnijeg dijaloga 😉

    • Vlada kaže:

      Oko marketinga svuda pa i na web-u sve se svodi na nekoliko osnovnih pitanja koja se (prečesto) preskoče:
      1) šta se prodaje?
      2) ko prodaje?
      3) kome se prodaje?
      Zanimljivo je kad nisu jednoznačni odgovori.

  5. Uroš kaže:

    i mislim isto da je marketing daleko više od lažne poruke. Može da bude zabavan inspirativan…
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VqSWWbYhyU0[/youtube]

    • saska kaže:

      ovaj video je zabavan. a marketing je veoma ozbiljna i složena aktivnost. i sve to frustrira ako si na samom početku a ta znanja ti trebaju.

  6. saska kaže:

    hvala gundjavi 🙂

  7. Šolaja Zoran kaže:

    i još nešto šta je u Srbiji osećaj za meru?…osećaj za vreme?..strpljivost koja treba da Vas krasi ako želite da unovčite talenat..smanjite osećaj superiornosti na Balkanu ste..uvek je isti..ciljna grupa Vam se ne vidi..i posle objašnjenja šta hoćete vidi se samo da to što hoćete hoćete brzo..marketing nije instant aktivnost..laž je u većoj i manjoj meri prisutna apsolutno ste u pravu..hoće li nestati?..neće jer ljudi vole da ih lažu..pa kad se cura prosi svi pominju reč „princeza“..ona zna da to nije al ajd joj nemoj reći.

    • saska kaže:

      „marketing nije instant aktivnost..laž je u većoj i manjoj meri prisutna apsolutno ste u pravu..hoće li nestati?..neće jer ljudi vole da ih lažu..pa kad se cura prosi svi pominju reč „princeza“..ona zna da to nije al ajd joj nemoj reći“…

      imate li neki recept kako da se u toj šumi laži prepozna prava stvar?

      • Šolaja Zoran kaže:

        imam slušajte laž više puta i otkrićete greške..iskreni manje greše..Vi ste u blogu iskreni i to cenim najviše..i primetićete da sam se odomaćio na blogu..interesantan je..trudite se..nastavite..navijam za Vas.

      • shikamaru kaže:

        “imate li neki recept kako da se u toj šumi laži prepozna prava stvar?”
        Ako odgovorite na ovo pitanje Vaš sajt će istog trenutka početi da zarađuje i to mnogo, a Večernje Novosti će slavodobitno izvoleti da saopšte da je Srpkinja pronašla Zlatni Gral na Webu 🙂

        Da citiram lika sa YT, na prvo pitanje ne mogu dati odgovor, ali bih ga preformulisao u „imate li neki recept kako da se u toj šumi prepozna laž?“. Tu već možemo da se igramo razmenjivanja recepata i moj bi bio da se proveri kredibilnost ponuđača, slično proveri izvora neke vesti.

        Pre nego što se udubim u sadržaj marketing poruke najpre odem na njhov sajt i proveravam Impressum i kontakt stranice. Ukoliko su informacije oskudne i depersonalizovane, stepen poverenja u ponudu drastično pada. Sama kontakt strana bez fizičke adrese i imena decision makera u kompaniji signal mi je da je u šarenu kutiju upakovan fake. Od nekoga ko nudi odličan proizvod očekujem da se sa ponosom potpiše i predstavi. Onda gledam ostatak sajta: dizajn, estetika, koliko je up-to-date, kada je napisan poslednji članak, koliko i na koji način su aktivni na društvenim mrežama etc. Tek ako je sve to u skladu sa elementarnim očekivanjima krećem sa konzumiranjem marketinške priče. Ako je cena proizvoda/usluge relativno visoka, onda dolazi još jedna faza provere kredibilnosti ponuđača koja uključuje i analizu feedbacka i web reputacije istog.

        Ovo, naravno, zahteva vreme i treba uraditi brzo i efikasno. Metoda nije precizna i tu i tamo možda zatvoriš vrata nekoj ponudi koja je možda prava, ali samo nevešto upakovana, ali poenta je da se ograničenim resursima u sve ograničenijem vremenu trošenje istih na fake ponude značajno redukuje. Proviđenje je udesilo da se uvek igra u zadatim okolnostima.

        I, da, postoje parcijalna softverska rešenja za pojedine marketinške aspekte „how to spot a fake review, testiomials etc..“, sveobuhvatnog i upotrebljivog još uvek nema. I eto nas ponovo na Gralovom tragu.

  8. Šolaja Zoran kaže:

    Ciljna grupa kojoj se obraćate mora biti što preciznija, tako ćete smanjiti dileme kako plasirati Vaš proizvod..uslugu..ideju il šta već imate da ponudite. Ako se obraćate uslovno rečeno svima onda treba da pratite kako ljudi reaguju i šta ih privlači. Na taj način ćete dosta leteti „slobodnim padom“ jer ovde „mase“ vole verovatno totalno drugačije stvari od Vas. Vi ne vaspitavate Vi prodajete a to znači da Vi pratite potrebe potencijalnog kupca a ne on Vaše. Ovaj video blog je zanimljiv jedino mi smeta nesigurnost u Vašem glasu. Ovo samo što nije lelek. Interesantno radite priloge, nemojte očekivati da će neko ovde ostaviti svoju ideju, najdalje se otišlo sa stomatologom jer svako gleda da unovči svoj proizvod. Ono što mislim da je izvesno a to je da ćete dobiti ponudu od nekog partnera za verovatno zajedničku akciju i tu ćete uzeti lovu. Srećno!

    • saska kaže:

      Pa, da… trudim se da definišem ciljnu grupu. Žao mi je što vam se ne dopada moj glas. Nisam sigurna da je do nesigurnosti. Meni se, pak veoma dopada studioznost kojom pristupate analizi blogova na ovoj stranici. Hvala na vremenu.

      • Šolaja Zoran kaže:

        ne ne..imate izvanrednu dikciju..prijatan glas..lepo Vas je slušati..nemojte me pogrešno shvatiti..nego ste u prilogu o marketingu delovali nesigurno..samo to..blog je simpatičan..koristan..lepo osmišljen..i menise sviđa..nemojte biti nestrpljivi samo to..kvalitet ispliva..ali nikada brzo.

Diskusija je zatvorena.